niedziela, 9 września 2018

Wyprawa z historią!

Nasza "historyczna" wycieczka z "Warszawiakiem" trwała 10 dni. W tym czasie odwiedziliśmy 5 placówek, w których ukryto tajne kody. Były to: Dom Spotkań z Historią, Przystanek Historia, Muzeum Jana Pawła II i Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Galeria Kordegarda oraz Muzeum Narodowe. Podczas spaceru po Krakowskim Przedmieściu i okolicach poszukaliśmy także odpowiedzi na zagadki przygotowane przez Bank Handlowy i Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku.

Przy okazji wizyty w Domu Spotkań z Historią obejrzeliśmy wystawę plenerową pt. „Miasto z góry. Warszawa w przeddzień niepodległości”

Wystawa plenerowa zdjęć na skwerze ks. Twardowskiego będzie prezentowana do 30 września. W kolejne niedziele września i października w tym miejscu będzie można również zagrać w rodzinną grę miejską pt. Wyścig o Niepodległą.

Przystanek Historia - o międzywojennej Polsce opowiada Baśka Murmańska
W centrum edukacyjnym IPN pn. Przystanek Historia spotkaliśmy się z niedźwiedziem polarnym Baśką Murmańską. Baśkę znamy dobrze z wycieczek do Twierdzy Modlin,a jej filmowa opowieść o Murmańczykach i historii Polski była bardzo ciekawa.

W Muzeum Narodowym trafiliśmy na niecodzienny widok - rama wyszła z obrazu

W Galerii Wzornictwa Polskiego czekały na nas zabawki...
...ale także trudne zadania - tu szukamy symboli na chuście
A tu w Galerii Faras rozwiązujemy muzealne zagadki

1. Bardzo interesujący post, oraz świetny wygląd bloga. Zastanawiam się również czy by nie zacząć w te wakacje zwiedzania wszystkich muzeów w woj. łódzkim, tyle że podróż chce zaplanować z campingiem.

1. Dziękujemy, w woj. łódzkim byliśmy w Zamku w Piotrkowie, w Skansenie Rzeki Pilicy i w Grotach Nagórzyckich i w Bunkrze w Konewce. Bardzo polecamy Konewkę zimą, bo można z oddali zobaczyć zimujące nietoperze :)